Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Motorul fara axe cu came la Beijing Auto Show

2016-04-27 19:35:24
video: da | vizualizari: 1979

qoros qamlessMotorul creat de FreeValve a fost prezentat zilele trecute pe conceptul Qoros, al celor de la Qoros Auto, o companie din Changshu, China. FreeValve AB este compania sora, dar separata, a celor de la Koenigsegg Automotive AB si au sediul in aceeasi locatie cu Koenigsegg Automotive AB. FreeValve a incheiat un parteneriat cu cei de la Qoros Auto pentru a continua dezvoltarea actuatoarelor pneumatice-electrice-hidraulice folosite la motoarele fara axe cu came.

Asa numitul motor "camless" se bazeaza pe actuatoare pneumatice care deschid supapele motorului, care sunt apoi inchise de presiunea aerului sau de arcuri. Procesul este denumit Pneumatic Hydraulic Electric Actuation (PHEA).

Frumusetea acestui proces PHEA este ca detine o unitate centrala care controleaza fiecare supapa in parte.
In cazul axelor cu came tehnologia era limitata de relatia directa dintre axul cu came si supape, adica de pozitia lor, in timp de PHEA permite control independent al supapelor.
Potrivit celor de la FreeValve, PHEA va permite companiilor auto sa dezvolte motopropulsoare mai mici, mai usoare si mult mai puternice decat cele existente dar, in acelasi timp, cu un consum si emisii mult mai reduse.

Conceptul pe care a fost prezentat motorul este denumit Qoros Qamfree si a fost aratat publicului de catre presedintii Freevalve, Urban Carlsson si Christian von Koenigsegg. Von Koenigsegg este, de asemenea, si co-fondatorul Koenigsegg.

Din pacate nu au fost furnizate specificatii si o eventuala lansare oficiala a noului motor.


Categorii articole


1 comentarii pentru articolul -- Motorul fara axe cu came la Beijing Auto Show

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet