Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Emil-Jellinek - biografie

Nu 8 Vizualizari: 25642

Emil-JellinekEmil Jellinek s-a nascut la Leipzig pe 6 aprilie 1853. La vârsta scolara le crea parintilor numai probleme.
Educatia particulara de inceput a fost urmata de un periplu prin diverse scoli, caci tânarul Emil respingea orice aspecte referitoare la invatatura.
La 17 ani s-a angajat ca functionar de stat la Compania de Cai Ferate Nord-Vest Rot-Kostelec, dar a fost nevoit sa plece dupa doar doi ani de activitate.
Emil Jellinek a fost trimis in Franta, iar de acolo in Tanger, la cererea consulului austro-ungar. Un an mai târziu mergea la Tetuan in calitate de agent consular, se casatorea cu o frantuzoaica si construia o afacere infloritoare de comert cu produse nord-africane.

in 1881, Jellinek s-a intors la Viena pentru a prelua agentia unei societati de asigurari. Dupa un timp a fost numit inspector, dar ceva il chema inapoi in nordul Africii. Cei doi fii ai sai, Adolph si Fernand, se nascusera in Alger. in 1889 Emil Jellinek s-a mutat inapoi in Viena, impreuna cu toata familia.
Tot in 1889 s-a nascut fiica lui Jellinek, Mercedes. Numele este de origine spaniola si inseamna „indurare”. Sotia sa a murit dupa patru ani, iar afacerea a devenit atât de profitabila incât a putut sa se mute la Nisa.Aici si-a cumparat primul autovehicul, un triciclu De Dion-Bouton. Acesta a fost urmat de Voiturette al lui Léon-Bollée si mai apoi de o caleasca Benz cu patru locuri. Un articol din ziar a adus in atentia lui Jellinek firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), iar in 1897 a calatorit la Cannstatt pentru a vizita fabrica. Aici si-a comandat primul automobil Daimler, un model de 6 CP cu transmisie prin curea si motor cu doi cilindri, care i-a fost livrat in octombrie 1897. Dar Jellinek a descoperit curând ca viteza de maxim 24 km/h a automobilului nu ii este de ajuns. Dorea o viteza de 40 km/h si a comandat inca doua automobile: cele doua modele Daimler Phoenix cu motor frontal de 8 CP livrate in septembrie 1898 au fost primele automobile din lume cu motor cu patru cilindri.

Din 1898, Emil Jellinek, care avea o resedinta de mari dimensiuni in Nisa si se bucura de relatii bune cu multi bancheri si aristocrati din intreaga lume, Mercedes Jelineka devenit un dealer de autovehicule din ce in ce mai activ, promovând si comercializând autovehiculele Daimler catre personajele din inalta societate. in 1899, DMG i-a livrat lui Jellinek zece automobile, iar in 1900 cifra s-a ridicat la 29.
Jellinek le comanda celor de la DMG automobile din ce in ce mai rapide si mai puternice, cu care s-a inscris in competitii automobilistice – prima si cea mai importanta fiind Saptamâna Nisei. Obisnuia sa concureze sub pseudonim si folosea numele fiicei sale. Curând a devenit cunoscut in cercurile automobilistice drept „Monsieur Mercedes”.
in luna aprilie 1900, Jellinek a incheiat cu DMG un contract de vânzare a automobilelor si motoarelor; tot atunci s-a luat si hotarârea utilizarii pseudonimului „Mercedes” ca nume de produs. De asemenea, s-a convenit proiectarea unui nou motor „cu numele de Daimler-Mercedes”.
Doua saptamâni mai târziu, Jellinek comanda 36 de autovehicule in valoare totala de 550.000 de marci – echivalentul actual a aproximativ trei milioane de euro. Era o comanda uriasa chiar si la standardele de azi.

Câteva saptamâni mai târziu mai comanda inca 36 de automobile, toate cu motor de 8 CP.
Primul automobil echipat cu noul motor, un automobil de curse de 35 CP, i-a fost livrat lui Jellinek pe 22 decembrie 1900. Acest prim „Mercedes” creat de Wilhelm Maybach, Inginer Proiectant Åžef la DMG, a facut senzatie la inceputul secolului trecut. Având centrul de greutate scazut, sasiu din otel comprimat, un motor usor si puternic si radiator in forma de fagure, acesta a introdus multe inovatii si este considerat a fi primul automobil modern.

Cursa din cadrul Saptamânii Nisei din martie 1901, când autovehiculele Mercedes au fost de neinvins la practic toate categoriile, le-a adus lui Jellinek si automobilelor sale o reputatie exceptionala. in martie si august 1901 apareau modelele-surori de 12/16 CP si respectiv 8/11 CP, iar datorita comenzilor lui Jellinek, uzina Daimler din Cannstatt functiona la capacitate maxima.
Denumirea Mercedes a fost inregistrata pe 23 iunie 1902, iar pe 26 septembrie devenea marca comerciala.
in iunie 1903, Emil Jellinek a primit permisiunea de a-si lua numele de Jellinek-Mercedes. „Este probabil prima data când un tata ia numele fiicei sale”, a comentat atunci prosperul afacerist.

in 1907, Jellinek a fost numit consul general al Imperiului Austro-Ungar, iar la putina vreme consul in Mexic.
in 1909 s-a retras din afacerea cu automobile pentru a-si darui intreaga energie sarcinilor ce ii reveneau ca sef al consulatului austro-ungar din Monaco. A ramas insa un observator interesat de dezvoltarea ingineriei automobilistice pâna la moartea sa pe 21 ianuarie 1918. 


Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
Inca nu sunt comentarii pentru articolul -- Emil-Jellinek
Fii primul care comenteaza acest articol!

Istoria masinilor electrice

Intre anii 1832 si 1839 ( un se stie anul exact), Robert Anderson al Scotiei a inventat primul mijloc de transport electric. Un autovehicul electric, la scara mica a fost proiectat de de Profesorul Stratingh al Groningen, Olanda si a fost construit de asistentul sau Christopher Becker in 1835. Autovehicule electrice practice au fost inventate de americanii Thomas Davenport si Scotsmen Robert Davidson in jurul anului 1842. Ambii inventatori au fost primii ce au folosit baterii nereincarcabile. Francezul Gaston Plan

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun