Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Aurel-Persu - biografie

Nu 8 Vizualizari: 35153

Aurel-PersuAurel Persu, nascut pe 26 Decembrie 1890, decedat pe 5 Mai 1977, a fost un inginer mecanic roman, constructorul primului autovehicul cu profil aerodinamic din lume.
A urmat Scoala Superioara Tehnica din Berlin-Charlottenburg, absolvind Sectia Mecanica in 1913, ca sef de promotie. In 1914 a fost medaliat de Ministerul Instructiunii Publice din Germania pentru un studiu deosebit in domeniul comportarii navelor in spatiul cosmic.

A imaginat si construit primul automobil aerodinamic din lume pe care il vedem si astazi la Muzeul National Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti.
Inventia care l-a facut celebru a fost un „Automobil de forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice”. Brevetul a fost obtinut in Germania la 19 septembrie 1924, cererea de brevetare fiind adresata la 13 noiembrie 1922.

Dupa multe calcule si experimente de laborator, el a ajuns la concluzia ca forma ideala a unui automobil, a unui vehicul in miscare, este forma picaturii de apa in cadere, forma aerodinamica ideala. El a ajuns la coeficienti aerodinamici de 0,22 care si azi sint greu de atins. A construit automobilul in perioada 1922-1924, cu bani proprii, in Germania.

Caroseria a fost construita la diverse ateliere din Berlin. Automobilul este dotat cu frane pe saboti, care actioneaza doar pe rotile din spate. Datorita distantei reduse dintre rotile din spate, inventatorul a renuntat la diferential in transmisie. Motorul tip A-G f Automobilbau Berlin, este cu ardere interna si cu aprindere prin scanteie; are 4 cilindri in linie, o putere 6/20 P.S., alezajul 64 mm, cursa 110 mm si cilindreea 1400 cm.c. Cutia de viteze este de aceeasi fabricatie ca si motorul, iar demaratorul este produs de firma Eisemann, tipul MKI-12, nr.14328. Magnetoul are aceeasi fabricatie, iar carburatorul este produs de firma Arthur Haendler Co. Berlin.

Aurel Persu a adus automobilul in Romania, parcurgand cu el peste 120.000 km, cu o viteza maxima de circa 80 km pe ora. Datorita lipsei diferentialului putea lua viraje foarte stranse cu 60 km pe ora in deplina siguranta. Persu a donat automobilul, in stare de functionare, Muzeului National Tehnic „Dimitrie Leonida” in anul 1969. In prezent, el nu mai functioneaza, iar caroseria este deteriorata. Desi automobilul nu a fost realizat in serie, uzinele Ford si General Motors au solicitat cumpararea brevetului, fara a garanta insa si construirea acestuia. Acest fapt l-a determinat pe inventator sa refuze propunerea.
in tara a fost conferentiar la Scoala Politehnica iar din 1938 director general la Fabrica de avioane I.A.R. Brasov. A iesit la pensie in 1950, dar a continuat sa lucreze la Institutul de Documentare Tehnica din Bucuresti.
In volumul intitulat "Automobile aerodinamice in Europa si in Statele Unite", este un capitol dedicat inginerului roman, care incepea astfel: "Si Romania a avut un specialist in aerodinamica, un stralucit inginer care trebuie de mult trecut in randurile elitei mondiale a tehinicienilor. Numele mui este Aurel Persu."
Realizata in conditii grafice exceptionale si tiparita pe hertie velina, cartea a aparul in anul 1982, sub ingrijirea editurii Kohlhammer din Stuttgart. In vremea aceea, numele Persu fusese sters din literatura publicata in Romania.Cenzura comunista l-a pedepsit pentru atitudinea lui intransigenta, pentru faptul ca a refuzat sa accepte orice forma de colaborare.Meritele lui au trebuit sa fie redescoperite in strainatate si cinstite cum se cuvine.Volumul enciclopedic respectiv a aparut in doua limbi de circulatie internationala:germana si engleza.


Personalitati auto

Categorii articole

Theme Forest
2 comentarii pentru articolul -- Aurel-Persu
  • avatar
    Reg Winstone 2012-04-28 21:08:20

    Hello

    Please excuse my writing in English, but I would value your help in finding a Romanian automobile historian who knows the full story of Aurel Persu

  • avatar
    monica 2012-09-16 21:35:19

    SUNT MANDRA CA SUNT ROMANCA !

Istoria formulei 3000

Seriile GP2 sunt mai degraba o competitie "tanara" in cursele open-wheel, dar conceptul sau a fost implementat cu multi ani inainte ca, campionatul sa se prezinte in formatul curent. Stramosul Gp2 este faimosul Campionat Formula 3000, ce a fost creat de FIA ( Federatia internationala de automobile) in 1985 ca o confruntare finala pentru soferii ce vroiau sa intre in Formula 1. A fost calea perfecta de a face tranzitia din competitiile nationale de formule in cea mai importanta compet

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun