A avut loc o eroare de sistem. Ne cerem scuze pentru neplaceri. Eroare va fi analizata si remediata.

Intra in cont





Inregistrare
Ai uitat parola

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul auto si cu evenimentele istorice ale zilei!

Istoria marcii Moskvitch

Da 8 Vizualizari: 14799

moskvich 408 moskvitch logo“Moskvitch” inseamana moscovit (locuitor al Moscovei) si este inainte de toate unul din brandurile comuniste care au facut istorie.
In anul 1930 era fondata Liga Constructorilor de Automobile Comunisti (AZLK - Avtomobilny Zavod Imeni Leninskogo Komsomola), cea care a fost responsabila in mare parte de dezvoltarea industriei auto sovietice. Fabrica care mai tarziu va produce Moskvitch era o simpla subsidiara a intreprinderii GAZ.
Primul model produs, denumit simplu “10′, a iesit pe portile fabricii in anul 1939 cu un design modificat de liderii comunisti ai vremii. Se spune ca Stalin ar fi ordonat ca masina sa aiba numai doua usi si elemente minime de design, pentru a nu creste costurile de fabricatie.
Al Doilea Razboi mondial a afectat productia, fabricile mecanice rusesti fiind trecute pe productie de armament.

In anii postbelici, rusi au furat o intreaga fabrica Opel din Brandenburg, Germania iar uzina denumita acum MZMA (Moskovsky Zavod Malolitrazhnykh Avtomobiley) a trecut la productia modelului Moskvitch 400, bazat pe Opelul Kadett.
Rusii au furat fabricile din Germania si Europa de Est cu tot cu specialisti, care se vedeau nevoiti sa faca o alegere cat se poate de nedreapta. Cine nu se conforma, fie era ucis fie era deportat in Siberia.

In anul 1956 era fabricat un nou model care ar fi trebuit sa tina pasul cu vremurile insa motorul de 1.2 litri si 35 de cai putere, conceput de nemtii in perioada interbelica nu mai putea face fata concurentei europene.
Automobilul cu numai trei viteze a fost inlocuit ceva mai tarziu, cu modelul 407 ce beneficia de un motor de 45 cai putere cu chiuloasa din aluminiu conectat la o cutie de viteze cu patru trepte. Au fost produse de asemenea variante cu tractiune 4×4 si variante break insa numarul acestora a fost de numai 12000 de unitati.

Un model revolutionar pentru anii ‘60 in Uniunea Sovietica a fost Moskvitch 408. Acesta avea un motor fabricat intr-o uzina din orasul Ufa, ce avea ca activitate principala productia de motoare pentru avioane.
Pentru inceput inginerii auto sovietici au montat pe noul autoturism un motor de 1360cc pentru al inlocui ceva mai tarziu cu un motor mai puternic de 1500cc. In traditia comunista un autoturism ce beneficia de un alt motor avea implicit si o alta denumire.
Moskvitch 412 cu motorul sau puternic inspirat de propulsoarele BMW din anul 1961a fost fabricat pana in 1986 cu modificari minore aduse designului. Modelul 412 a fost produs si in fabrica de armament din Izhevsk.
Moskvitch s-a implicat si in cursele de automobilism insa succesul sau a fost inregistrat doar pe plan local, acolo unde numarul concurentilor era limitat. Varianta de curse “404′ era derivata din acelasi model 400 dar cu un motor ce era alimentat prin patru carburatoare.

In anul 1951 ingierul I. Gladilin a realizat un automobil special proiectat pentru curse, cu motorul derivat din varianta de serie.
Pentru inceput rusii au reusit sa scoata 70 de cai putere dintr-un motor de 1100cc care permitea “bolidului” sa se deplaseze cu o viteza maxima de 190km/h. Motorul era alimentat de asemenea de 4 carburatoare imprumutate de la motocicletele Izh-49, carburatoare proiectate pentru motoarele in doi timpi dar folosite din lipsa de fonduri pentru prototipurile ce participau la curse. Un proiect mai serios a fost pus in practica in anii ‘60, atunci cand inginerii rusi au realizat o masina de formula 1.
In 1965 Moskvitch a inceput lucru la un proiect care avea sa arate ca se poate face lucruri de calitate daca inginerii si proiectantii au mana libera. Motorul pe care acestia l-au proiectat avea, pe hartie cel putin, 8 cilindri si 200 de cai putere la 10500 de rotatii pe minut.
Tot in perioada de aur a brandului Moskvitch, inginerul Igor Aleksandrov Gladilin, a creat autoturismele de teren 415 si 416 cu motoare de 1360cc si 40 de cai putere. Din motive financiare proiectele nu au fost puse in productia de serie mare.

Moskvitch era o masina universala la fel ca si Lada, cu acelasi motoare si elemente de rulare trebuiau produse diverse variante care sa ajute la dezvoltarea economiei sovietice.
Modelele PT Van ce trebuiau fabricate la Erevan, Armenia (parte a Uniunii Sovietice pe atunci) in anii 1964-1965 de institutul de design VNIITE aveau motorul de Moskvitch plasat transversal in partea din spate si elemente de caroserie din plastic pentru reducerea costurilor.

Aleko (2141) a fost un autoturism modern prezentat publicului in anul 1986, fabricat in Uniunea Sovietica intre 1988 si 2000 atunci cand compania rusa a fost declarata falimentara.
Automobilul era o copie a modelului francez Simca 1307, denumit Chrysler Alpine pe piata din Marea Britanie si Noua Zeelanda.
Fiind o copie a unei masini occidentale, modelul se bucura de solutii tehnice mai performante.
Coeficientul aerodinamic era de numai 0.34, transmisia puterii era directionata catre rotile din fata iar suspensiile erau de tip MacPherson pe fata si cu bara de torsiune pe spate. 

Marci auto

Categorii articole


libertatea cuvant stiri news

Inca nu sunt imagini pentru acest articol --- Moskvitch

Nici un videoclip pentru --- Moskvitch

2 comentarii pentru articolul -- Moskvitch
  • avatar
    constantin 2012-07-04 21:08:28

    dobitocule, rusii au luat despagubiri de razboi nu au furat ! ai cunostinta de jaful si distrugerile facute de invadatori pe teritoriul URSS ?

  • avatar
    Gabriel 2013-05-08 14:20:36

    @ constantin cu c mic
    In primul rand,foloseste un limbaj decent! Iar in al doilea rand "despagubirea de razboi" au folosit-o rusii ca scuza pentru a justifica furtul.

Column One

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Two

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Column Three

Is simply dummy text of the printing and consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi.

Marci auto

Istoria automobilului

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. istorie automobil. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajun

Primele automobile fabricate in Romania

Istoria automobilului romanesc nu are, din pacate, prea multe file.Majoritatea romanilor considera Dacia ca fiind primul automobil fabricat in Romania. Unii stiu ca la sfarsitul anilor 1930 au fost asamblate in Bucuresti automobile Ford.Putini stiu insa ca in urma cu aproape 90 de ani, in 1908 lua fiinta la Arad fabrica de automobile MARTA. Din multitudinea de firme auto aparute in Europa Centrala, inaintea Primului Razboi Mondial, doar cateva au mai rezistat pana in zilele noastre:Steyr, Austro-Daimler, Puch, Raba, Pra

facebook twitter email