motoul bmw era calitate inainte de cantitate

Adof Hitler a sustinut efortul crearii unei masini populare si ieftine, planuita a se vinde cu 1.000 marci. Modelul 3/20, dezvoltat de BMW era prea mare si prea scumpa pentru a concura în acest proiect. BMW a început sa se concentreze pe segmentele superioare. Din 1934, compania s-a specializat în productia de masini cu motoare în sase cilindri, o strategie care a scazut dramatic numarul de unitati vandute. Numarul masinilor BMW înmatriculate, a scazut si în 1934, BMW era pe locul 6. Doar un an mai tarziu, BMW a ajuns pe locul 7, pentru ca în 1938 sa concureze doar pentru locul 8. BMW s-a straduit sa balanseze acest declin prin calitate. Inainte de toate, masinile sale au obtinut rezultate extraordinare în sport. Motoul era "calitate înainte de cantitate". Preturile au egalat prin exclusivitate clientela. Spre exemplu, nou intratul model 327 decapotabil era disponibil în 1937 la pretul de 7.500 RM (Reichsmark), în timp ce Volkswagen era vandut pentru mai putin de 1.000 RM (Reichsmark).

karmann ghia a fost o maşină sport comercializată de

Karmann Ghia a fost o maşina sport comercializata de Volkswagen, designul realizat de firma italiana Ghia, şi construita de constructorul german Karmann. Au fost produse peste 445.000 de maşini între 1955 şi 1974. Colectionarii estimeaza ca în prezent mai sunt mai putin de 20.000 de maşini în întreaga lume. Datorita numarului în scadere de maşini functionale, valoarea acestei maşini este în creştere.

sfarsitul marcii trabant

O data cu schimbarile politice produse pe 9 Noiembrie 1989, cetatenii RDG au putut sa achizitioneze masini din Vest. Aceasta a dus la scaderea dramatica a vanzarilor de 601 si 1.1. Incercarea de a le revigora prin introducerea unui nou design a esuat deoarece uzinele Sachsenring nu aveau forta financiara necesara unei campanii publicitare. Astfel, ultimul Trabant P601 a parasit banda de fabricatie din Zwickau la 25 iulie 1990.
In aceeasi zi, primul Volkswagen Polo a fost produs aici in serie.
Pe 30 aprilie 1991 ultimul Trabant, de aceasta data un 1.1 a iesit pe poarta uzinei spre a se indrepta spre muzeul autoturismului "August Horch Zwickau".
Timp de 33 de ani uzinele "VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau"  au produs 3.096.099 autoturisme.

john boyd dunlop a fost veterinar

In 1888, fondatorul companiei Dunlop, chirurgul veterinar John Boyd Dunlop (1840-1921), isi urmarea baietelul pe nume Johnny cum mergea pe tricicleta cu anvelope de cauciuc rigid pe un teren plin de pietre. A observat ca pustiul nu mergea prea repede si nici nu parea ca se simte prea comod. Incercand sa-i ofere fiului sau o deplasare mai lina si un control mai bun, Dunlop a luat tricicleta, i-a infasurat rotile in folii subtiri de cauciuc pe care le-a lipit unele de altele cu clei si le-a umflat cu o pompa de minge de fotbal, folosind ca ventil partea de sus a unui biberon. Astfel, a inventat primul sistem pe perna de aer din istorie, punand bazele primei anvelope pneumatice. Cu mai putin de un an mai tarziu, inventia lui Dunlop si-a facut debutul in cursele pe doua roti. Permitand unui pilot mai putin cunoscut sa-si intreaca cu usurinta rivalii mai puternici intr-o serie de curse pe biciclete, multumita avantajului dat de anvelopele sale pneumatice, a stabilit imediat rolul sporturilor cu motor ca o caracteristica a mostenirii Dunlop. Dunlop si-a brevetat imediat ideea si a inceput sa-si transforme inventia intr-o intreprindere comerciala, fondand ceea ce a devenit rapid cunoscut sub numele de Dunlop Pneumatic Tire Co. Ltd. In 1890, Dunlop si-a deschis prima fabrica de anvelope la Dublin, Irlanda, iar trei ani mai tarziu prima fabrica de anvelope de pe teritoriul european la Hanau, in Germania. In 1895 anvelopele Dunlop erau, de asemenea, vandute in Franta si Canada, respectiv produse in Australia si Statele Unite. Pana in 1898 afacerea isi dezvoltase baza din Dublin, iar productia a fost transferata mai intai la Coventry, Anglia, iar apoi intr-o locatie de cca 160 ha in Birmingham, Anglia . care va fi ulterior cunoscuta lumii sub numele de Fort Dunlop. In 1910 Dunlop si-a infipt steagul in Malaiezia, unde a infiintat o plantatie de 20.000 de hectare de cauciuc. In 1913, prima fabrica japoneza de anvelope si-a deschis portile la Kobe. In 20 de ani, Dunlop a facut uitata anvelopa compacta si a devenit, din pionier, prima companie globala multinationala. Producea si vindea la scara mondiala. Spiritul de intreprinzator al fondatorului sau a devenit etosul companiei, sesizandu-se, evident, ca pentru a fi o corporatie multinationala de succes compania va trebui sa ramana un pionier atat in cercetare si dezvoltare, cat si in afaceri. Obiectivul Dunlop a fost si este acela de a realiza produse mai bune, pentru a imbunatati performanta vehiculelor si experienta auto a acelora care le conduc. Pana la inceputul celui de-al doilea razboi mondial, Dunlop devenise sinonimul succesului intr-o gama intreaga de domenii . nu numai in materie de anvelope, unde era lider recunoscut atat pe pistele de curse cat si in afara acestora, dar si ca producator de frane, roti, mingi de golf si de tenis, captuseli si alte produse industriale din cauciuc. In 1984 a venit unificarea operatiunilor europene si americane ale Dunlop cu afacerea din Japonia, ca parte a grupului Sumitomo. In 1999 Sumitomo si The Goodyear Tire & Rubber Company au decis asupra unei aliante globale, devenind cel mai mare producator mondial de anvelope. Dunlop in Europa este acum o parte a acelui joint venture, care cuprinde sase companii, si este inglobat in Goodyear Dunlop Tires B.V. Tehnicienii si designerii nostri din Europa, SUA si Japonia isi impartasesc intre ei experientele, pentru un maxim de beneficiu global, astfel ca punctele de productie Dunlop de pe trei continente sa continue sa ofere anvelope cu performante exceptionale. Punctul forte al marcii si al companiei Dunlop se manifesta in opt domenii principale, care definesc demersul continuu al companiei Dunlop de a furniza automobilistilor si motociclistilor experiente superioare: Sporturi cu motor, Cercetare & Dezvoltare, Inovatie, Rezultate teste, Echipare Originala, tuning, 4x4 si UHP.

geamul securizat

Este acel gen de sticla folosit in special in constructia de masini. Ideea este sa nu se sparga in bucati mari, care ar putea sa raneasca persoanele aflate in jur. Francezul Edward Benedictus era compozitor, pictor, scriitor si chiar chimist. Intr-o zi, aflandu-se la el acasa, i-a cazut o etajera de pe perete. Desi a facut un zgomot foarte puternic, nu s-a spart. Si-a dat seama ca etajera continea nitrat de celuloza, care actiona ca un adeziv, pastrand bucatile unite. S-a pus pe treaba si a dezvoltat Triplex-ul. Curand, chiar si mastile de gaze din Al Doilea Razboi Mondial erau construite din acest material.

modelele opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume

Modelele Opel sunt vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT.

volvo inseamna ma rostogolesc

Compania Volvo Cars (Volvo, latina pentru "ma rostogolesc") Prima masima de sport de la Volvo a fost modelul P1800 prezentat în 1960. Considerat de multi ca fiind o masina buna de condus cu liniile unei coupé aerodinamice. Modelul P1800 atingand faima în serialul TV “The Saint" cu Roger Moore la volanul masinii. Inovatii pe plan de siguranta si protectia a mediului a fost continuat de Volvo dezvoltand idei noi ca de exemplu zona de compresie care absoarbe socul în cazul unui impact, scaune pentru copii montate în sens invers cu directia mersului, coloana de directie rabatabila în cazul unui impact, protectia în cazul unui impact lateral si convertor catalitic cu trei cai cu Lamdasond fiind introduse de Volvo spre sfarsitul anilor 1960 si începutul anilor 1970. Intre anii 1927 si 31 Decembrie 2007 Volvo a produs 14,937,411 de modele.

un vehicul aerodinamic corect ar trebui sa aiba forma unei picaturi de apa in cadere

Problema realizarii unor automobile aerodinamice, cu o caroserie perfecta, in stare sa reduca la minimum coeficientul de rezistenta la inaintare, preocupa lumea tehnicii de pesto 80 de ani. In 1920, cel care avea sa devina celebrul Aurel Persu, pe atunci un tinar inginer pasionat de automobilism, ajunge la ideea ca un vehicul "aerodinamic corect” ar trebui sa  aiba forma unei picaturi de apa in cadere. In 1923, acest automobil este realizat practic, iar un an mai tarziu, in Germania, Aurel Persu obtine pentru acest automobil brevetul de inventie nr. 402 683 din 19 septembrie 1924. Iata si un element de senzatie legat de acest lucru: "Apreciind ingeniozitatea inventiei, trusturile de automobile General Motors si Ford i-au oferit inventatorului, ca de obicei in asemenea cazuri, sume mari de bani pentru cumpararea brevetului, dar cum ele nu si-au luat angajamentul sa construiasca automobilele pe baza brevetului sau, Aurel Persu a refuzat sa vanda inventia”.

cel mai vechi ferrari din lume

Ferrari 166 Corsa Spyder din 1947 este una dintre cele mai rare maşini şi totodata cea mai veche, originala, de la Ferrari. Maşina a fost cumparata în 1947 cu 3800$, iar în prezent se afla în custodia lui James Clark. James s-a chinuit multi ani sa restaureze bijuteria italiana şi se pare ca a facut o treaba destul de buna. Acest Ferrari 166 Corsa Spyder, cu numarul de serie 004C, este al 2-lea Spyder Corsa construit şi se spune ca este al 4-lea Ferrari construit vreodata. în total au fost fabricate 8 Corsa Spyder, dar cea din imagini este una dintre cele doua care are caroseria neschimbata. Puterea motorului este data de un V12 de 2.0 litri cu 2 valve pe cilindru , amplasat longitudinal în partea din fata. Produce 100 de CP la 6.000 de rotatii pe minut, dar pentru acele vremuri modelul era unul dintre cele mai rapide dând naştere curentului Ferrari V12 care a urmat. Caroseria roşie a modelului "Rossa Corsa" este din aluminiu şi sta pe o structura de rezistenta tubulara din otel. La 1.763 de lire acest automobil de curse e posibil sa nu fi fost o adevarata racheta, dar cu frâne pe toate cele patru roti, suntem convinşi ca era la fel de infricoşator de condus precum o racheta.

un inginer roman a refuzat sa-si vanda inventia auto catre ford si general motors

Problema realizarii unor automobile aerodinamice, cu o caroserie perfecta, în stare sa reduca la minimum coeficientul de rezistenta la înaintare, preocupa lumea tehnicii de pesto 80 de ani. In 1920, cel care avea sa devina celebrul Aurel Persu, pe atunci un tînar inginer pasionat de automobilism, ajunge la ideea ca un vehicul "aerodinamic corect" ar trebui sa  aiba forma unei picaturi de apa în cadere. In 1923, acest automobil este realizat practic, iar un an mai tarziu, în Germania, Aurel Persu obtine pentru acest automobil brevetul de inventie nr. 402 683 din 19 septembrie 1924. Iata si un element de senzatie legat de acest lucru: "Apreciind ingeniozitatea inventiei, trusturile de automobile "General Motors" si "Ford" i-au oferit inventatorului, ca de obicei în asemenea cazuri, sume mari de bani pentru cumpararea brevetului, dar cum ele nu si-au luat angajamentul sa construiasca automobilele pe baza brevetului sau, Aurel Persu a refuzat sa vanda inventia".

bmw ag a pornit ca un producator de motoare de avion

BMW AG a pornit ca un producator de motoare de avion. Imediat dupa sfarsitul primului razboi mondial, BMW a reusit sa reporneasca productia la scara mica, motoare de avion, dar afacerea nu s-a dovedit a fi profitabila. "Pentru a sustine constructia de motoare de avion, care în sine nu s-a dovedit a fi viabila la acel timp, din cauza nivelului scazut de trafic aerian, compania a pornit dezvoltarea si productia de motociclete in anii care au urmat. In acest scop a fost cumparata de la Gothaer Waggonfabrik AG fabrica de vehicule de la Eisenach” . se scria în raportul de 12 ani mai tarziu, cu ocazia aniversarii a 25 de ani de existenta a companiei, justificand motivele cumpararii acestei fabrici.

prima fabrica de asamblare bmw de peste hotare a fost pusa in functiune in africa de sud

Pe parcursul a mai mult de 10 ani compania a avut o traiectorie ascendenta continua. Fabrica de productie din Munchen nu mai era capabila sa satisfaca cererea pietei si astfel noi capacitati de productie au fost necesare pentru constructia noii serii 5. O noua fabrica a fost construita pe un teren din Dingolfing, care ramane în continuare si astazi cea mai mare fabrica de productie BMW. Sediul principal al companiei a fost de asemenea mutat. In apropierea complexului Olimpic din München, Turnul BMW, poreclit Patru Cilindri, a fost ridicat prin metode de constructie ultra-moderne fiind semi-suspendat pe o fundatie de dimensiuni mai mici. In imediata vecinatate a acestui turn a fost construit Muzeul BMW. In acelasi an prima fabrica de asamblare BMW de peste hotare a fost pusa în functiune în Africa de Sud. Globalizarea vanzarilor si a marketingului avea sa înceapa în 1973 odata cu înfiintarea BMW Franta, care a fost urmata de înfiintarea de filiale în toate punctele cheie ale lumii.

cele mai proaste masini de la 1899 pana in prezent

Revista Time a facut o lista a celor mai putin reusite masini ale lumii din 1899 pana in zilele noastre. Jurnalistii americani de la Time au realizat ceea ce multi dintre noi vor sa citeasca macar o data pe an: o lista a celor mai nereusite masini din toate timpurile. De remarcat faptul ca Dacia nu se afla printre ele. Iata lista completa a americanilor: 1899 - 1939 Horsey Horseless (1899) - Creata de inventatorul american Uriah Smith inainte de explozia auto. Avea un cap de cal din lemn atasat partii frontale pentru a semana cu o sareta. Ford Model T (1909) - Desi Model T a "pus America pe roti", cum spun cei de la Time, modelul Ford este considerat de acestia ca "un Yugo al zilelor sale", fiind o masina extrem de simpla si fara pretentii. Overland OctoAuto (1911) - Milton Reeves, creatorul acestei aratari, a considerat ca o masina pe sase sau opt roti ar determina o rulare mai usoara. Rezultat: nicio comanda din partea clientilor. Scripps-Booth Bi-Autogo (1913) - Fata de motocicleta si spate de bicileta cu roti ajutatoare. Singurul merit al acesteia a fost faptul ca a dispus de primul V8 construit vreodata in State. Briggs and Stratton Flyer (1920) - "O banca sub care sunt puse roti" este caracterizarea Time. Acest model extrem de simplu a aparut intr-o era in care Rolls-Royce sau Cadillac faceau deja modele de lux. Fuller Dymaxion (1933) - Prima incercare de constructie a unei masini zburatoare. fara aripi, Dymaxion devenea una dintre cele mai instabile masini create vreodata. Cu aripi, nu avea nicio utilitate. Chrysler/Desoto Airflow (1934) - Partea proasta a acestui model a fost, paradoxal, faptul ca era cu un pas inainte acelorlalte din punctul de vedere al tehnologiei. Elementele aerodinamice nu au avut succes la acea vreme, desi peste 20 de ani ar fi rupt piata. 1940 - 1959 Crosley Hotshot (1949) - prima masina sport de dupa Razboi a fost lenta si periculoasa. Avea un motor de 750 cmc care in loc sa fie turnat intr-o carcasa din otel era acoperit cu placi de alama. Eroare. Acestea se topeau repede iar motorul devenea zgomotos si foarte fierbinte. Renault Dauphine (1956) - Dauphine era atat de prost construita incat se spunea ca stand in habitaclu auzeai cum rugineste caroseria. In plus, pentru 0-100 km/h avea nevoie de 32 de secunde. Time pune vanzarile fenomenale (2 milioane in toata lumea) pe seama faptului ca toti vroiau o masina. Orice fel de masina. King Midget Model III (1957) - O incercare americana de a construi un model abordabil ca pret a sfarsit prost. King Midget Model III nu a reusit sa atinga de standardele de siguranta. Waterman Aeromobile (1957) - Creat de Waldo Waterman, modelul trebuia sa fie un aeroplan cu roti care se putea conduce pe sosea. Succesul acestuia nu a fost insa cel scontat. Ford Edsel (1958) - Ford a vrut sa creeze o masina pentru marea masa si a reusit sa faca o masina a carei grila semana cu un vagin (sustineau criticii vremii). Presedintele Ford de atunci, Robert Mcnamara, a renuntat repede la proiect. Lotus Elite (1958) - Desi a castigat la Le Mans de sase ori, Elite nu a stiut sa profite de fibra de sticla, de abia descoperita ca material de carosare. S-a intamplat de foarte multe ori ca arcurile suspensiilor sa sparga caroseria, aceasta neputand sa sustina intregul pachet tehnic al masinii. MGA Twin Cam (1958) - Versiunea de performanta a modelului MGA (1955). Desi varianta clasica nu a avut probleme de fiabilitate, motorul lui Twin Cam era atat de putin fiabil incat pistoanele nu rezistau la turatii mari iar un motor explodat era la ordinea zilei. Zunndnapp Janus (1958) - Partea proasta a masinii create de fabricantii germani de motociclete de la Zunndnapp era bancheta din spate, orientata invers. Vanzarile au fost direct proportionale cu aceasta. 1960 - 1974 Amphicar (1961) - Desi a fost creata ca o masina-amfibie adevarata, fiind prima incercare reusita de acest tip, Amphicar avea si cateva probleme, cea mai importanta fiind aceea ca nu era tocmai etansa in apa. Corvair (1961) - Solutia motorului amplasat posterior poate parea OK astazi, dar in acea vreme era un experiment. In plus, coloana de directie a lui Corvair putea sa intre efectiv in cel de la volan in cazul unui impact frontal. Alte neajunsuri: scurgeri constante de ulei, gaze in habitaclu de la sistemul de incalzire. Peel Trident (1966) - Construit pe insula britanica Man, modelul trident pacatuia prin faptul ca in interior se inmagazina atata caldura sub plexiglasul care avea rol de cockpit incat nu puteai rezista decat foarte putin in soare. In plus, avea o forma care il facea se semene cu un mini OZN. AMC Gremlin (1970) - Ceea ce astazi reprezinta o solutie des intalnita era pe atunci un experiment: dezvoltarea unui hatchback dintr-o berlina. Practic, Gremlin este derivat din AMC Hornet, diferenta fiind facuta de spatele taiat cu toporul care a determinat o forma cel putin disproportionata. Triumph Stag (1970) - Desi formele modelului Triumph au fost foarte apreciate de criticii vremii, problema sa a fost motorul, Acesta a fost atat de prost incat, daca modelul ar fi fost vandut astazi, recall-urile in service s-ar fi desfasurat zilnic. Chrysler Imperial LeBaron Two-Door Hardtop (1971) - Marca Imperial si-a vazut sfarsitul cu ochii la finalul anilor 60, cand Chrysler a luat-o sub aripa sa. Modelul despre care discutam arata ca o barca de viteza iar interiorul ca un casino de mana a treia. Ford Pinto (1971) - Pinto pacatuia din greu la capitolul "siguranta": daca era lovit mai serios din spate rezultatul era un inevitabil incediu de proportii. Atunci cand Ford s-a gandit sa il refaca, costurile schimbarii se duceau la 121 de milioane $ iar costurile potentiale pentru victimele accidentelor erau de maximum 50 de milioane $. Concluzie? Lasa sa arda! Jaguar XK-E V12 Series III (1974) - Desi se baza pe un model superapreciat, E-Type, Jaguar au fost nevoiti sa schimbe motorul lui XK-E: de la un V6 de 4.2 litri s-a ajuns la un V12 de 5.3 litri. In plus, configuratia de coupe disparea complet, ajungandu-se la un cabrio. Cireasa de pe tort: aparatorile din cauciuc ale spoilerelor erau de-a dreptul hidoase. 1975 - 1989 Bricklin SV1 (1975) - "SV1" insemna, in acceptiunea inventatorului Malcolm Bricklin, "Safety Vehicle 1". Motivul neoficial: modelul era foarte lent din cauza masei mari a motorului. S-au vandut 3000 de bucati. Morgan Plus 8 Propane (1975) - Problema modelului de mai sus este faptul ca, fortati de tendintele de limitare a emisiilor, Morgan l-au transformat intr-unul pe baza de propan. Unde era tinut propanul? Intr-un rezervor care atarna in spatele spoilerului posterior. Greseala fatala! Triumph TR7 (1975) - Unul dintre ultimele modele ale marcii Triumph, TR7 a avut probleme mari de electronica. Scort-circuitele erau la ele acasa iar defectiunile cauzate de acestea au adus putinii clienti la disperare. Trabant (1975) - Cunoscut pentru "caroseria din carton", Trabantul era de fapt acoperit cu fibra de sticla ranforsata cu fibre de lemn si bumbac. Considerat raspunsul Germaniei de Est la mult mai stilatul Beetle, Trabi fumega ca un turc si de multe ori ramanea fara semnale din cauza electronicii. Aston Martin Lagonda (1976) - O catastrofa tehnica derivata din decizia companiei britanice de a construi modelul utilizand informatica de ultima ora: electronica prin computer si display-uri de efect. Din pacate, nici una, nici alta nu au functionat. Chevy Chevette (1976) - Ultima data cand un astfel de model a fost vazut functionand, in Romania bananele erau la mare pret si multi dintre redactorii Automarket nici nu se nascusera inca. Avea un motor de 51 de cai si un schimbator. Cam atat. AMC Pacer (1978) - Un studiu recent l-a indicat pe Pacer ca fiind cel mai urat model auto din toate timpurile. Desenat de acelasi om care a creat si AMC Gremlin (vezi putin mai sus), modelul in discutie nu a facut prea multi purici pe piata. Richard Teague a fost cu adevarat un designer de succes! Corvette 305 California (1980) - Corvette a creat o masina care arata chiar bine si mergea la fel de bine, insa regulile de mediu din State au facut ca motorul sau sa fie schimbat. Noul V8 care scotea 180 de cai si transmisia automata cu trei trepte s-au facut insa de rusine. Ferrari Mondial 8 (1980) - Fanii marci italiene sunt rugati sa inchida monitoarele pentru cateva secunde. Primul model din seria Mondial a avut atatea defecte de electronica incat ca mirosul de fire arse se simtea clar in habitaclu. Rezultat: Mondial 8 a fost considerat unul dintre cele mai ieftine modele create vreodata de Calutul Cabrat. Dar sa nu injuram in biserica, trecem mai departe. Cadillac Fleetwood V-8-6-4 (1981) - Solutia tehnica de dezactivare a cilindrilor (una destul de intalnita astazi) se afla inca in fasa dar Cadillac a tinut mortis sa o integreze intr-unul dintre modelele sale. Toti cumparatorii s-au intors cu masinile in service cerand ca sistemul de dezactivare automata a cilindrilor sa fie scos din functiune. De Lorean DMC-12 (1981) - Construit din otel, modelul nord-irlandez era mult prea greu pentru a fi sustinut de motorul V6 de 2.8 litri de origine Peugeot. Avantajul sau: a fost desenat de Giugiaro. Happy-end: DMC-12 va reveni in 2008, fiind anuntat deja de compania americana care detine drepturile asupra numelui De Lorean. Cadillac Cimarron (1982) - Modelul Cimarron a ramas in memoria fanilor de spita inalta a celor de la Cadillac ca masina care a strans cele mai proaste elemente ale industriei intr-o singura creatie. In plus, pretul sau horror a indepartat eventualii clienti, cei mai multi beti la acel moment. Camaro Iron Duke (1982) - Va imaginati un Camaro care face 20 de secubnde pana la 100 km/h? El e! Primul si ultimul model Camaro care a avut sub 100 de cai (90, mai exact). Rusine. Maserati Biturbo (1984) - Biturbo a fost construit de Maserati pe o vreme in care compania italiana era disperata si amenintata de faliment. Rezultatul nu putea fi mai bun decat insasi situatia companiei italiene, cui o lista de defecte cat cartea de telefon. Mosler Consulier GTP (1985) - Creatia unui fan al motorsportului, Warren Mosler, masina de curse denumita Consulier GTP era urata si a fost exclusa din toate cursele din cauza faptului, ciudat la prima vedere, ca raportul putere/masa era foarte foarte bun. Yugo GV (1985) - Fostii vecini iugoslavi s-au mandrit cu Yugo, insa americanii il considera una dintre cele mai proaste masini construite vreodata. Motoare proaste si sisteme electrice la pamant. Acesta este rezumatul carierei lui Yugo. Lamborghini LM002 (1986) - Primul si singurul model de teren construit de Lamborghini pentru public. Unul dintre putinele exemplare ramase pe Pamant a fost distrus de armata americana dupa ce a fost gasuit in garajul lui Uday Hussein, fiul lui Saddam. Estetic, LM002 este precursorul unui alt "megasucces", H2, o inutilitate marca Hummer. 1990 - prezent Ford Explorer (1995) - Cel mai vandut model din ultimii 14 ani in SUA este acuzat de Time pentru ca sta la baza obezitatii din Statele Unite si a dorintei femeilor de a sta cat mai sus in masina. In plus, Explorer a deschis apetitul americanilor pentru masini mari. GM EV1 (1997) - Anuntat de GM ca vehiculul viitorului, EV1 este subiectul celebrului film "Who Killed The Electric Car?". Altfel spus, modelul american a ramas la stadiul de promisiune in ciuda solutiilor tehnice (100% electric, zero emisii) extrem de bine intentionate. Fiat Multipla (1998) - Cunoscut in anii 50-60  ca un mini-monovolum de clasa al celor de la Fiat, numele Multipla a revenit in 98 in atentia tuturor printr-o forma care a socat. Considerata de multi cea mai urata masina din toate timpurile, Multipla a avut nevoie urgenta de un refresh estetic si l-a avut. Acum, Multipla e un monovolum respectabil. Dar raul a fost deja facut. Ford Excursion (2000) - Desi nu a fost adus in Europa (si bine au facut), Ford Excursion este un munte de masina de peste 3 tone si 5.5 metri. Desi Ford l-a marketat ca un produs pentru fermieri, Excursion a devenit una dintre masinile care vazuta pe strada iti inspira exact ce iti inspira un perete imens. Poate ca inauntru te simti sigur. Jaguar X-Type (2001) - Ne apropiem de zilele noastre si vedem in top una dintre masinile care inca mai circula pe strazi. Desi beneficia de intreg suportul platformelor grupului Ford (inclusiv cea a lui Mondeo), presupusul rival pentru Seria 3 si C-Klasse a fost o nereusita si un dezastru financiar pentru Jag, chiar daca masina in sine nu a avut niciodata probleme de fiabilitate. Pontiac Aztek (2001) - Time rememoreaza reactia multimii adunate la Detroit cand oamenii au dat ochii pentru prima data cu Aztek: "Ce dracu e asta?". Problema de top: miliardele de "ochi" utilizati de Pontiac pe partea frontala. BMW Seria 7 (2002) - Nu putea lipsi din top celebra Serie 7 cu care Chris Bangle a debutat la BMW. Principalul neajuns a fost insa prima generatie a sistemului iDrive, cu un joystick neinteles de pe care erau "rezolvate" toate problemele legate de interior. Clientilor le-a luat timp mult pana sa afle de unde se regla aerul conditionat, de exemplu. BMW a rezolvat problema pana in 2007, insa Seria 7 din 2002 s-a vandut doar pentru ca fanii BMW cu multi bani aveau nevoie de o limuzina scumpa. Hummer H2 (2003) - O reactie trista la cererile din ce in ce mai mari de a limita consumul si emisiile poluante. Hummer a lansat H2 la putin timp dupa tragicele evenimente teroriste din 11 septembrie 2001 iar reactiile americanilor suparati nu au intarziat: cateva showroom-uri Hummer au fost arse de necunoscuti.

un inventator roman vrea sa vanda brevetul unui motor cu apa.

O persoana fizica a apelat la Bursa Romana de Marfuri (BRM) pentru a vinde, în urma unei licitatii internationale, drepturile asupra unui brevet de inventie pentru un motor care functioneaza cu apa, pretul de pornire solicitat fiind de 100 milioane de euro. Garantia pentru participarea la licitatie, programata pentru data de 30 octombrie, se ridica la un milion de euro, potrivit buletinului informativ al BRM. Brevetul pentru acest motor a fost înregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) înca din anul 2000 de catre o persoana fizica, Mihai Rusetel.

indicatoarele albastre sau verzi, pe autostrazi

Indicatoarele albastre sau verzi, pe autostrazi, sunt folosite dupa anumite reguli din tarile respective (ex. albastru: Austria, Cehia, Germania, Italia, ect.; verde: Finlanda, Suedia, Romania, etc.).

adam opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut

Adam Opel, fondatorul marcii din Russelsheim, a debutat in industria auto prin largirea gamei de echipamente pe care le construia la fabrica sa. Initial, Adam Opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut. Productia de automobile a inceput in anul 1899, cand Adam Opel a semnat un contract cu fermierul Friedrich Lutzmann, din Dassau, Germania. Impreuna, cei doi au inceput sa produca automobile la fabrica lor din Anhalt. Cei doi fii ai lui Adam Opel au lucrat apoi in parteneriat cu Lutzmann si au dezvoltat primul lor automobil, care era produs la noua lor fabrica din Russelsheim. Primul model de creatie 100% Opel s-a intitulat Lutzmann. In 1901, Adam Opel se separa de Lutzmann si semneaza un contract cu francezul Alexandre Darracq. Impreuna, au produs modele Darracq si le-au vandut sub marca Opel-Darracq. Aceste modele aveau caroserii Opel montate pe sasiuri Darracq. Marca Darracq a fost cumparata ulterior de catre italienii de la Alfa, care i-au schimbat numele in Alfa Romeo.

autobuz este un automobil de dimensiuni mai mari

Un autobuz este un automobil de dimensiuni mai mari care este folosit pentru a transporta un numar mare de pasageri, şi este în general folosit pentru transport în comun. Numele vine de la cuvântul francez "autobus", care la rândul sau vine de la latinescul omnibus ("pentru toti"). Un autobuz care este folosit pentru calatorii mai lungi sau curse speciale, având deseori loc de bagaje sau scaune mai comfortabile, este cunoscut ca autocar.

prima portiune de drum asemanatoare unei autostrazi

Prima portiune de drum asemanatoare unei autostrazi, a fost aceea asa nimita AVUS (Automobil-Verkehrs- und Ubungs-Strasse) din Berlin, privat finantata si inaugurata la data de 24 septembrie 1921 ca pista pentru teste si viteza.
In anul 1924, Intre Milano si Varesse, In Italia, la propunerea inginerului Piero Puricelli, s-a realizat prima autostrada din lume, asa numita Autostrada dei Laghi, care avea o singura banda de circulatie.
In Germania prima autostrada a fost autostrada A555, inaugurata la data de 6 august 1932, finalizata cu zona mediana in anul 1958

nelipsitele stergatoare sunt opera lui mary anderson

Nelipsitele stergatoare sunt opera lui Mary Anderson, americanca fiind official cea care în 1905 a dezvoltat un sistem mecanic de curatire a parbrizului Primul indicator de combustibil a fost montat pe masina în 1922, iar primul radio a aparut pe un model de serie în 1929. în 1946 au fost introduse primele geamuri electrice, iar dupa 10 ani pe modelele de serie si-a facut aparitia si închiderea centralizata. Oglinzile electrice au intrat în peisaj în1958 si, tot în acelasi an, Chrysler a patentat oglinda retrovizoare antiorbire. în 1966 a aparut prima masina cu ABS, Jensen FF, si acest sistem, Dunlop Maxaret, a fost dezvoltat pentru a fi folosit pe avioane. Prima amenda pentru viteza dateaza din 1902. Din nefericire, aceasta amenda a venit la 3 ani dupa primul deces rezultat în urma unui accident automobilistic, cauzat tot de viteza neadaptata. Au fost vremuri în care Politia era total depasita de noua inventie, dovada ca în 1898 oamenii legii din New York alergau dupa motoristi pe… biciclete.

startul campionatului mondial de formula 1 s-a dat in ziua de 13 mai 1950

Startul Campionatului Mondial de Formula 1 s-a dat in ziua de 13 mai 1950 cand la Silverstone s-a organizat Marele Premiu al Marii Britanii pe un circuit improvizat pe un fost aeroport militar folosit in timpul razboiului. Atunci a fost si singura cursa de Formula 1 care a avut loc intr-o zi de sambata, restul avand loc duminica. Motivul a fost faptul ca in acea perioada in Marea Britanie competitiile sportive erau interzise in zilele de duminica. La start s-au prezentat 21 de piloti, singurele echipe de uzina fiind Alfa Romeo, Talbot si Maserati, lipsind Scuderia Ferrari - care a decis sa nu se prezinte la aceasta cursa in semn de protest fata de regulamentul aprobat de FIA, aceasta facandu-si debutul dupa o saptamana, la Monaco - si echipele germane, care au dominat cursele de Mare Premiu in anii '30, interzise pe motive ce tin de al doilea razboi mondial. Cursa a fost terminata de 11 piloti, castigand Giuseppe Farina care a pilotat un Alfa Romeo. De fapt Alfa Romeo a dominat cursa, ocupand la final si locurile doi, trei si patru. Acelasi Farina avea sa castige la finalul sezonului primul titlu mondial pus in joc, in detrimentul lui Juan Manuel Fangio colegul sau de echipa.

Fangio si-a luat revansa in 1951 cand a castigat titlul mondial dupa o dominare categorica, pilotand in continuare pentru Alfa Romeo.

FIA a schimbat regulamentul, permitand masinilor de Formula 2 sa poata lua startul in campionatul de Formula 1. in semn de protest Alfa Romeo care nu avea construite masini de Formula 2, s-a retras din campionat. Ramas fara un contract, Fangio a decis sa se retraga si el, temporar. Fara Alfa Romeo campionatul a fost dominat de Scuderia Ferrari - care dominase campionatul de Formula 2 in 1950 si 1951, primul pilot al scuderiei, Alberto Ascari trecandu-si in cont titlurile mondiale din 1952 si 1953. Atunci Ascari a castigat noua curse consecutive la care a luat startul, record care sta si astazi in picioare, iar Scuderia Ferrari a castigat 14 curse consecutive, un alt record care dainuie si in zilele noastre.

in 1954 FIA a ridicat interdictia de participare a echipelor germane, astfel ca Mercedes Benz si-a facut debutul in campionat in Marele Premiu al Frantei, cooptandu-l in echipa pe Juan Manuel Fangio, liderul din acel moment al campionatului cu Maserati-ul propriu. Dominarea Mercedes Benz a fost la fel de categorica precum dominarea Ferrari din anii precedenti, germanii castigand noua din cele douasprezece curse in care au luat startul.